Rzecz oczywista, w różnych przypadkach przybiera ona różne formy, jako że dobiera się przeróżne narzędzia po to, aby osiągnąć zamierzone cele. Wszystko w praktyce sprowadza się do tego, jaką dana firma prowadzi działalność, a także od tego, jak duża jest to firma i jak dużym budżetem na promocję ona dysponuje.
Wziąć w swoich rozważaniach pod uwagę należy także to, czy firma działa na rynku lokalnym, krajowym czy globalnym. Im mniejszy jej zasięg, tym mniej środków przeznacza się na promocję i tym węziej jest ona zakrojona. Wiele małych firm decyduje się na to, aby ostatecznie inwestować jedynie w podstawowe materiały reklamowe w związku z tym, że inne, obszerniejsze i droższe formy promocji zwyczajnie nie są im do szczęścia potrzebne. Swoją promocję opierają one na takich materiałach, jak ulotki, pamflety czy wizytówki.
Należy jednakże mieć na uwadze to, że samo zaopatrzenie się w tego typu materiały, nawet, jeżeli byłyby one wybitnie fascynujące i wyśmienicie przygotowane, to zaledwie dopiero początek drogi. Kolejnym zasadniczo niezbędnym do wykonania krokiem jest zrealizowanie pewnego generalnie dość niewielkiego i mało obciążającego zakupu, który wbrew pozorom zdolny jest wprowadzić do pracy firmy wiele pozytywnych i jak najbardziej korzystnych zmian. Wystarczy kupić niedrogie, lecz bardzo praktyczne stojaki plastikowe, które umożliwią bardzo skuteczną ekspozycję wspomnianych materiałów. Dzięki temu zostaną one zauważone przez klientów.