Standy reklamowe stanowią popularną, efektywną i atrakcyjną wizualnie formę prezentacji każdego rodzaju komunikatu marketingowego. Ich celem jest przyciągnięcie uwagi klienta i nakłonienie go do podjęcia określonego działania. Stanowią wszechstronne i uniwersalne narzędzie, które jest doceniane i chętnie wykorzystywane przez firmy i instytucje.
Istnieje wiele rodzajów standów reklamowych o różnorodnej konstrukcji, sposobach montażu, wymiarach i wielkości. Najprościej można scharakteryzować je, jako stojaki reklamowe oferujące przestrzeń na umiejscowienie komunikatu marketingowego. Standy reklamowe mogą być stosowane zarówno wewnątrz budynków i pomieszczeń, jak i na zewnątrz.
Standy reklamowe stanowią wspaniałe narzędzie umożliwiające pozyskanie uwagi klienta oraz poinformowanie go o ofercie firmy, promocjach lub rozmieszczeniu asortymentu w sklepie. Zazwyczaj stanowią pierwszy kontakt, jaki w danym miejscu ma klient i dana firma.
Mogą być także stosowane w bardziej neutralnym charakterze np. informując klientów o umiejscowieniu punktu obsługi klienta, kasy, toalety, przebieralni, ekspozycji lub przekazywać inne istotne informacje.
Stojaki zazwyczaj prezentują logo i nazwę firmy, interesujące motto firmowe lub informację o ofercie. Do ich wykonania wykorzystuje się różne materiały. Zazwyczaj jest to tworzywo sztuczne, tekstylia i metal, a rzadziej szkło lub drewno. Istnieją także stojaki ekspozytory, które pozwalają umieścić na nich np. ulotki.
Standy reklamowe są uniwersalne, mogą być wykorzystane w wielu różnorodnych sytuacjach. Są chętnie stawiane przed wejściem do sklepu lub biura, aby wskazać klientom umiejscowienie firmy. W galeriach handlowych oraz sklepach są wykorzystywane do informowania o promocjach oraz sposobie, w jaki został ulokowany asortyment i konkretne działy tematyczne. Można je usytuować także na ulicy, aby zakomunikować naszym klientom swoją obecność.
Stojaki reklamowe znakomicie sprawdzają się także na wszelkiego rodzaju targach, imprezach firmowych, szkoleniach i konferencjach. Pozwalają na skuteczne zaznaczenie obecności marki na wydarzeniu. Umożliwiają szybkie stworzenie profesjonalnego stoiska firmowego, oznaczonego wyraźnie za pomocą np. logo firmy, sloganu lub zawierającego dowolny rodzaj komunikatu skierowanego do odbiorców. Warto pamiętać, że w takich przypadkach dla firm kluczowy jest szybki montaż standów oraz ich mobilność.
Po standy reklamowe chętnie sięgają także organizacje publiczne oraz instytucje kultury. Stojaki pozwalają na profesjonalne i estetyczne uporządkowanie i opisanie przestrzeni udostępnianej gościom.
Kup stojaki reklamowe na https://stojakiplastikowe.pl/
Standy możemy wykorzystać pod wieloma postaciami. Do ciekawszych rozwiązań należą standy kartonowe oraz ekspozytory. Pierwsze zazwyczaj przybierają postaci aktorów, celebrytów, zwierząt oraz bohaterów z bajek.
Postacie z kartonu to niebanalny sposób na wykorzystanie standów. Taki stand reklamowy ma za zadanie jeszcze bardziej skutecznie przyciągnąć uwagę. Zazwyczaj są one wykonane w skali 1:1 jak typowa postać ludzka, co dodaje im realizmu oraz budzi pozytywne odczucia wśród odbiorców.
Ekspozytory to kolejna forma, pod jaką można spotkać standy kartonowe. Ich wyróżnikiem jest posiadanie dodatkowej przestrzeni, które może posłużyć do umieszczenia na nich ulotek, materiałów reklamowych lub produktów firmowych. Ekspozytory jak sama nazwa wskazuje, poza funkcją reklamową , służą także do ekspozycji określonych przedmiotów. Przykładowo umieszczając na nich ulotki, umożliwiamy zainteresowanym klientom na samodzielne i nienachalne uzyskanie dodatkowych informacji o firmie. Zabranie ulotki przez klienta ułatwia mu także kontakt z firmą w przyszłości.
Warto także pamiętać, aby wykorzystywane stojaki reklamowe wyglądały nowocześnie i reprezentowały wysoką jakość. Stand z defektami lub o przeciętnym wyglądzie będzie bezpośrednio rzutował na sposób, w jaki jest postrzegana firma lub marka prezentowana na nim.
Warto zwrócić uwagę na to, czy dany stand jest podatny na zabrudzenia, a także czy można go łatwo poddać czyszczeniu. Niektóre z nich można prać lub są wykonane z powłoki, która nie zbiera zabrudzeń i w miarę potrzeby umożliwia szybkie wyczyszczenie. Stand reklamowy wykorzystywany na zewnątrz powinien być odporny na działanie warunków atmosferycznych jak deszcz oraz długotrwała ekspozycja na światło słoneczne.
W zależności od funkcji, jaką mają pełnić stojaki reklamowe, należy zwrócić uwagę na jego konstrukcję i sposób montażu. Jeżeli stand ma być mobilny i być wykorzystywany na targach, szkoleniach, konferencjach i imprezach firmowych, jego montaż i demontaż powinien być obowiązkowo łatwy, intuicyjny i szybki. Powinien także po złożeniu mieć kompaktowe rozmiary, dzięki czemu możemy go prościej przetransportować za pomocą np. auta osobowego.
Dla firm standy reklamowe są obowiązkowym elementem arsenału marketingowego, pozwalającym kształtować wizerunek firmy, promować jej ofertę oraz skutecznie zabiegać o uwagę i kontakt z klientami.